anunțuri de recrutare content writing
Content Writing & Copywriting

Cele mai savuroase anunțuri de recrutare din content writing

Ești content writer? Îți place durerea și/sau dezamăgirea? Chapeau, my friend, te salut și respect din partea unei colege de branșă la fel de masochistă. Pentru cei care nu fac parte din această mulțime “selectă”, voi începe cu mențiunea că toți creatorii de conținut sunt o specie aparte.

De ce? Pentru că, vedeți voi, deși internetul a evoluat, ne apropiem de colonizarea planetei Marte, descoperim inteligența artificială și ne implantăm cip-uri în corp, sărmanul creator de conținut încă primește oferte de muncă pe 5 lei pentru că oricine poate scrie, maică, ai toate literele acolo, pe tastatură. Ce-i așa greu?

Probabil vă întrebați, citind acest mirific titlu de articol – unde le mai găsește Cristina asta, mai poate? Ei bine, dragilor, am parte de anunțuri de recrutare din content writing care îmi fac circumvoluțiunile pilaf zilnic, fie de la generoșii cititori ai acestui blog care vor să împartă durerea și caterinca, fie de la mirificii HR-iști, minunatele agenții creative (că așa zic ele) sau de la crema cremelor, OLX-iștii, o nouă specie de recrutor online la fel de evoluată ca o amibă.

Dacă ești content writer sau creator de conținut, ia cu tequilla înainte (dacă ai bani de o sticlă):

Anunțuri de recrutare din content writing care te fac să-ți bați soțul sau nevasta

#1 Suntem kinky și te vrem!

anunțuri de recrutare content writing 1

La o primă lectură, ai impresia că acest angajator caută o piuliță sau un șurub, din moment ce folosește cuvinte cheie ca „mecanism” sau „rotițe” și că vei avea ocazia să fii cel mai iubit dintre șuruburi.

Însă, la o citire mai atentă, descoperim că acest angajator ne livrează de fapt un text cu iz de videochat și S&M și ne promite, din oferta de muncă, fie că o să ne luăm bătaie și o să ne placă, fie că o să biciuim pe cineva și nu știm sigur dacă va fi tastatura sau nu.

 

#2 Vrem un d-ăla cu litere care să literească!

 

anunțuri de recrutare content writing 2

Nimic nu mă unge mai tare pe suflet ca formularea – “articole la comandă pe bandă rulantă.” Iar colegii mei de suferință din acest domeniu cu siguranță vor înțelege de ce. Pentru că, vedeți voi, atunci când majoritatea clienților vorbesc despre articole sau texte în general, ai impresia că vor să comande pizza sau că sunt la piață printre tarabe.

Vreau și eu 10kg de modă, 200g de servicii funerare și niște cultură, la pachet. Glumesc, noi nu avem nevoie de d-astea, bagă boss niște motofreze.

anunțuri de recrutare content writing 2.1

Dar stați! Devine și mai mișto. Trecând peste faptul că stimatul angajator nu prea le are cu limba română, primește o bulină albă de la mine pentru faptul că e sincer. El nu vă spune vrăjeli ca – “vrem un candidat pasionat”, “răsplătim performanța”, “oferim program flexibil” și alte d-astea fumate de prin HR-ul antic și de demult.

În schimb, el ne zice, cu toată transparența și în deplina sa inocență agramată următoarele:

“Motto-ul nostru este cantitate cu puțină calitate”.

Cred că acesta ar trebui să devină sloganul întregului domeniu al content writing-ului, cel puțin în Românica. Prietenii știu de ce.

 

#3 Vrem un programator scriitor de lovele și cuade

anunțuri de recrutare content writing 3

Cât tupeu să ai să postezi așa ceva? Eh, uite, cam atât. În mintea acestui stimat angajator, o ofertă situată între 1000 lei net (sub minimul pe economie, în prezent în cuantum de 1183 lei net, respectiv 1900 lei brut) și 1500 lei net este arhisuficientă pentru un cunoscător de web design, programare și oleacă de contenți cu portofoliu și experiență.

anunțuri de recrutare content writing 4

Dar stați, nesimțirea continuă! Stimatul olx-ist de scârbiciu ține să menționeze că în echipa sa vei fi respectat la maxima ta valoare. Cu precizarea că aceea se transpune în minimul pe economie sau încă două semințe în plus, dacă te porți frumos, pentru că așa a decis el. În plus, este absolut sigur că va fi in avantajul tău – în 1900 toamna îți luai casă cu banii ăștia!

Cerințe de harvard cu plată de lumea a 3 a – trebuie să-ți placă piața liberă și capitalismul.

 

#4 Te plătim cu satisfacția muncii la cooperativă

anunțuri de recrutare content writing 4

Totul bine până acum, nu-i așa? Excluzând mica boacănă (cuvântul muncitoresc “salar”), am putea spune până acum că nu este nimic în neregulă cu acest anunț. Să zicem că masajul și moda nu prea au legătură dar, în fine, detalii. Content writerii s-au adaptat la foamea continuă de-a lungul anilor, se vor adapta și la două domenii nicidecum conexe. Next..

anunțuri de recrutare content writing 4.2

Pot spune că am râs până mi-a ieșit cafeaua pe nas, apoi am încheiat apoteotic cu o sesiune de plâns de milă. Tot mă gândesc că la Comprest ar ieși o muncă mult mai cinstită și chiar mai bine remunerată.

Pe lângă clasicul – “scrii cât vrei că doar cine suntem noi să-ți știrbim inspirația și avântul artistic, dar plătim cât vrem pentru că fuck you”, altceva e crema aici. Ce m-a amuzat cel mai tare a fost aroganța cu care acest stimat angajator a ținut să menționeze că plătește comisionul bancar.

Păi vă dați seama ce favoare îi face content writer-ului? Nea angajator, normal că plătești tu dar ghici de ce – pentru că fomistul ăla clar nu-și permite dacă îi dai 5 lei, dios mio.

Concluzii

Dacă ți-au plăcut aceste anunțuri de recrutare din content writing, te invit să-mi lași câteva rânduri de laudă mai jos. Este posibil să continuăm seria ofertelor de muncă savuroase, penibile și, de ce nu, jignitoare pe care le primește un creator de conținut în fiecare zi pentru că apar ca ciupercile după ploaie.

Poate, cu această ocazie, li se va face și lor rușine, iar content writerilor le va crește oleacă de coloană vertebrală ca să nu le mai accepte. Schimbarea pieței începe cu noi, zic, iar un prim pas este să-i luăm la mișto și apoi să plângem în paharul de cafea de 1 leu de la automat pentru că numai pe ăla ni-l permitem.

Dacă ești content writer sau freelance writer, te invit să-mi spui într-un comentariu care a fost cea mai mișto ofertă de muncă pe care ai primit-o și/sau care au fost cele mai horror anunțuri de recrutare din content writing peste care ai dat de-a lungul carierei tale.

Pe data viitoare!

Ți-a plăcut ce ai citit? Distribuie mai departe!

11 Comments

    • Cristina Tudose

      Asta e o ofertă chiar generoasă. Eu în trecut am fost contactată de un reprezentant din partea unei platforme fantomă de freelancing cu o ofertă de 1 dolar pe 500 cuvinte. Cel mai tare m-a amuzat că se și dădeau mari cu câți oameni colaborează cu ei..

  • Ioana

    Stii cum e, cum e sacul asa si petecul. Exista si persoane care ar accepta astfel de joburi, exista evident si persoane care lesina doar citind anuntul. Si site-urile mediocre trebuie sa existe, nu trebuie sa fie toate blogurile extraordinare, ca atunci am avea competitie prea mare :)))

    • Cristina Tudose

      Perfect de acord. Însă, țin să specific un lucru – nu îi privesc de sus pe content writerii care acceptă să fie plătiți cu puțin când și eu am scris pe sume foarte mici în trecut. Dacă ești începător, pot înțelege tendința de a te lăsa exploatat sub pretextul “Oricum n-ai experiență, fraiere.” Piața mereu a avut interesul să scadă prețurile și există o lipsă crasă de respect pentru profesia noastră dintotdeauna. Problema mea e că anii au trecut și oamenii tot acceptă astfel de oferte și legitimează atitudinea clienților sau angajatorilor de a le oferi fix 2 semințe. Cu alte cuvinte, dacă găsesc unul care să-mi scrie pe 2 lei, de ce i-aș da altuia 10? După cum ai spus și tu, fix așa apar site-urile de 2 lei, și la propriu și la figurat.

  • Andra

    Delicios articol, am râs cu poftă.
    De fapt, un pic am și plâns pe dinăuntru, că din asta îmi câștig pâinea.
    Totuși, îmi plac mereu demascările ironice.
    Chapeau, vorba ta!

  • Aldus

    Mișto anunțuri! Pe primul însă nu l-aș trece la „așa nu”. E haios, dar haios în sensul bun al cuvântului. Oricum, mult peste celelalte ca exprimare. Eu zic că cel care l-a scris își dorește o persoană cu creativitate.

    Cât despre ofertele prost plătite, aici sunt câteva lumi diferite. Există oameni care vor conținut de calitate. Tu vei scrie pentru ei. Există și oameni care vor advertoriale SEO, cu linkuri pe „anvelope online ieftin”, pe bloguri mici. Pe aceștia din urmă nu îi interesează ce scrie efectiv în articol, ci doar ca textul să respecte indicațiile cerute de ei. În principiu, să conțină anumite linkuri și să repete de câteva ori anumite cuvinte sau expresii cheie, eventual bolduite. Deci nu contează ce scrii, contează însă să livrezi texte unice, pentru ca Google să nu penalizeze blogurile pe care vor ateriza ele. Aceste articole nu sunt pentru oameni, ci pentru motoarele de căutare, făcând ca magazinul promovat să apară mai sus la căutările după „anvelope ieftin”. La aceste oferte se vor înscrie „copywriteri” care pun virgulă între subiect și predicat – și ei sunt absolut perfecți, că oricum angajatorul nu va remarca virgula.

    Prin urmare, piața e diversă. Iar dacă eu, ca fomist, accept să scriu pe 2 lei, înseamnă că respectivul angajator îmi face un serviciu (că altfel n-ar avea oameni care să scrie pentru el). Deci, piața se reglează singură. Asta e, nu poți impune anumite prețuri, ori acceptăm libertatea individuală cu totul, ori ne întoarcem la comunism și punem plafoane! 🙂

    • Cristina Tudose

      Salut,

      Fiecare comentariu trebuie aprobat de mine înainte de publicare pentru a evita spam-ul. Și, ca să-ți răspund, nu sunt în dezacord total cu ceea ce afirmi. Însă, în umila mea opinie, în anul de grație 2019, ar fi chiar indicat să se scrie mai degrabă pentru oameni decât pentru motoarele de căutare. Pentru că, vezi tu, și consumatorul s-a deșteptat. Pur și simplu nu mai ține schema și advertorialele sunt “mirosite” de la 5m. Dacă eu caut “anvelope online ieftine” și dau de 10 articole care nu îmi spun nimic, poate clientul a câștigat click-uri, nu te contrazic, dar a pierdut la capitolul credibilitate. Cred că ar trebui să ne dorim cu toții un internet mai curat, mai bine documentat și cu mai multe informații de valoare, în care nimeni nu trebuie să scrie pe 2 lei, nici măcar pentru SEO. Cred că se poate mai bine și, mai glumă, mai în serios, pentru asta pledez. 🙂

      • Aldus

        Păi nu așa funcționează SEO. 🙂 Bine, las la o parte faptul că și internautul care caută ceva pe Google este de cele mai multe ori (conform principiului majorității) cam din aceeași categorie cu cel care pune virgula între subiect și predicat (lucru pe care eu l-am observat pe vremea când Google afișa pe ce căutări îmi intră oameni pe blog). Dar ideea acestui tip de advertoriale (ieftine, de duzină și scrise pentru roboți) nu este ca ele să fie citite de oameni. Adică bun, dacă intră cineva pe ele, e un plus. Dar scopul lor principal este să urce magazinul în rezultatele motoarelor de căutare.

        Concret, dacă tu îți faci un magazin online de piese auto, la început nu vei avea deloc trafic din Google și nimeni din online nu va ști de tine. Ca să te promovezi, ai la dispoziție două metode. Prima, costisitoare, este să cumperi publicitate pe bloguri cu trafic mare, ale așa-zișilor influenceri. Plus conținut pe social media și tot tacâmul. A doua variantă, adoptată de foarte multe magazine mici, fără buget, este să obții linkuri. În acest scop comanzi o serie de advertoriale ieftine, pe bloguri de duzină și cu trafic mic, dar care sunt indexate de Google. Google vede că apar o mulțime de linkuri (pe aceste bloguri) spre magazinul tău, așa că se gândește că ești relevant. Ca urmare, te afișează mai sus în rezultate pe căutări din domeniul tău.

        În concluzie, atunci când cineva va căuta „anvelope online ieftin”, nu va ajunge pe blogul lui Gigel sau al lui Costică, cu articole de doi lei, ci pe magazinul care și-a făcut reclamă pe acele bloguri. Că Google va afișa acel magazin cu mult înaintea blogurilor care l-au promovat (și care de multe ori sunt generaliste, nu nișate). Practic, clientul investește o sumă mică și obține mai mult trafic din Google. Sigur, e SEO pentru businessuri mici, fără ditamai bugetul, dar sunt foarte multe. Și sunt unele agenții SEO care nu au decât astfel de clienți, deci sunt nevoite să recurgă la astfel de tactici.

      • Aldus

        Altfel spus, ideea nu e să scrii niște recenzii cât mai bune la un anumit produs, ci să propulsezi un anumit magazin înaintea altora în rezultatele Google. Sunt mulți care nici măcar nu citesc aceste recenzii, ei caută un magazin de piese auto – și asta le va afișa Google. Iar unele advertoriale nici măcar nu promovează magazinul respectiv în mod direct. Uneori conțin doar texte din domeniul acelui magazin (cum ar fi domeniul auto), dar au linkuri spre el. Ideea e să existe aceste linkuri, pe care se bazează întregul algoritm Google.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: