Content writing

Content writing pentru începători, intermediari și avansați. Noutăți din content marketing și ghiduri practice despre cum poți scrie mai bine.

Cum colaborez cu un content writer în România?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/cum-colaborez-cu-un-content-writer-in-romania

Voi începe cu o precizare care nu are nicio legătură cu subiectul articolului – nu, nu am murit, nu a murit nici blogul, nu a murit nimeni...încă. Problemele de sănătate m-au lovit în aripă mai ceva ca ofertele de muncă pe 5 lei...dar sunt încă aici, plină de vitriol cum mă știți, gata să dezbat un nou subiect interesant alături de voi.

Alte anunțuri de angajare savuroase din content writing

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/anunturi-angajare-content-writing

Aho, aho, copii și frați, bine v-am regăsit după câteva săptămâni de absență neanunțată (dar motivată, promit).
Dacă v-a fost dor de mine, să știți că și mie de voi – aniversăm împreună un an de blog, mulțumesc mult că mi-ați fost alături la fiecare frustrare și tastatură aruncată pe geam. În onoarea fericitului eveniment și, tocmai pentru că țin la voi, am decis să inaugurăm luna aprilie cu râsete plângăcioase și plânsete pline de râs.

6 întrebări și răspunsuri despre content writing

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/intrebari-raspunsuri-content-writing

Salut. Sper că ți-ai început săptămâna în forță. O să bănuiesc sincer că răspunsul e da, din moment ce te afli aici, pe acest minunat blog. Self-flattering aside, bine ai revenit.

Data trecută am dezbătut cele mai frecvente întrebări despre copywriting pe care le aveți atât voi, cititorii acestui blog, cât și toți oamenii pasionați de scris la început de drum. De data aceasta, am zis să continuăm tema articolului precedent și să vorbim despre alți „magicieni” ai scrisului din online – content writerii sau editorii de conținut.

Cum găsesc idei de articole pentru blog?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/idei-de-articole-pentru-blog

Fie că ai un blog personal sau de nișă, fie că te ocupi de partea de conținut pentru blogul unui anumit brand sau chiar al unei persoane fizice, cu siguranță te-ai regăsit cel puțin o dată în următoarea situație:

Te-ai așezat confortabil la laptop, ți-ai pregătit cafeaua perfectă, ți-ai dezmorțit articulațiile dar, ce să vezi, când să începi să faci flotări cu creierul și să rupi tastele, realizezi că tot ce ai este o pagină Word goală în față.

Tot ce trebuie să știi dacă vrei să lucrezi în conținut în România

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/continut-in-romania

Bună să vă fie inima, dragii mei, la mulți ani și bine v-am regăsit în 2019, cu scuzele aferente pentru întârziere. Dacă vă întrebați unde am dispărut, nu, nu m-am lăsat de blog și nici nu m-a ucis niciun HR (încă). Am avut și încă am niște probleme de sănătate pe care sper să le rezolv. Dacă vă place de mine, mă urmăriți cu drag și aveți o pilă la ăl de sus, aș aprecia un gând bun.

Să revenim, însă, la oile noastre. Ca prim articol pe 2019, vă propun un subiect foarte drag mie și sper că și vouă, mai ales dacă vă place să scrieți și vreți să faceți o carieră din asta. În același timp, vă propun o abordare lipsită de înflorituri ale realității de tipul “iarba crește invers dacă îți dorești îndeajuns de mult.”

Acest text este pentru cei care se află în căutarea unor joburi de content writer sau vor să afle la ce se pot aștepta dacă încep să scrie în mod profesionist în România.

Cele mai savuroase anunțuri de recrutare din content writing

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/anunturi-de-recrutare-din-content-writing

Ești content writer? Îți place durerea și/sau dezamăgirea? Chapeau, my friend, te salut și respect din partea unei colege de branșă la fel de masochistă. Pentru cei care nu fac parte din această mulțime “selectă”, voi începe cu mențiunea că toți creatorii de conținut sunt o specie aparte.

De ce? Pentru că, vedeți voi, deși internetul a evoluat, ne apropiem de colonizarea planetei Marte, descoperim inteligența artificială și ne implantăm cip-uri în corp, sărmanul creator de conținut încă primește oferte de muncă pe 5 lei pentru că oricine poate scrie, maică, ai toate literele acolo, pe tastatură. Ce-i așa greu?

Cât de lung trebuie să fie un articol pentru a fi citit și distribuit?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/cat-de-lung-trebuie-sa-fie-un-articol

Fie că ești un blogger de succes care scrie articole online plătite, fie că ți-ai cumpărat un domeniu și scrii din plăcere, cu siguranță te-ai întrebat măcar o dată cât de lung ar trebui să fie, în teorie, un articol pe care oameni să-l citească și să-l distribuie.

Dacă ești începător în ale scrisului, te invit să consulți și principiile de bază în redactarea unui articol aici, respectiv trucurile pe care le poți folosi pentru a convinge prin cuvinte aici.

Revenind la subiect, ce îți pot spune din experiența mea e că lungimea unui articol este determinată de foarte mulți factori, de la tema abordată și complexitatea sa, la tipul articolului (text umoristic, analiză detaliată a unui fenomen, introducere într-un subiect mai amplu dezvoltat într-un articol viitor etc.) și, bineînțeles, scopul final al textului (de a influența, a convinge, a informa sau a educa).

Servicii content writing vs. servicii copywriting – cât costă fiecare?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/servicii-content-writing-vs-servicii-copywriting

Neața tuturor, sper că aveți un început de săptămână minunat. Astăzi vă delectez cu un subiect, cred eu, destul de important atât pentru cei care vor să afle mai multe despre servicii de content writing și copywriting, cât și pentru cei care le oferă. Sunt întrebată frecvent, atât de prietenii care vor să știe ce e maică alea copywriting și content writing, cât și de clienți, cât costă aceste servicii și de ce se justifică diferențele de preț.

Vă invit, mai întâi, să consultați articolul meu introductiv despre content writing și copywriting dacă sunteți începători pentru a înțelege exact cu ce se ocupă fiecare specialist în mediul online. De aici, putem discuta punctual cât costă astfel de servicii și de ce costă atât.

Cum scriem un articol convingător?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/cum-scriem-un-articol-convingator

Fie că ești editor de conținut sau copywriter full-time, fie că munca ta implică doar a scrie articole online ocazional, cu siguranță te-ai întrebat măcar o dată ce ne face să citim un text și să ignorăm altul pe bloguri, site-uri de nișă, pagini de Facebook sau publicații online.

Într-un material precedent, ți-am prezentat câteva principii de bază în scrierea unui articol. De data aceasta, însă, m-am gândit că am putea aprofunda subiectul și descoperi, punctual, ce face un articol să fie convingător și care sunt trucurile la care putem apela pentru a atrage cititorii.

Capcane de evitat dacă ești creator de conținut

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/capcane-de-evitat-daca-esti-creator-de-continut

Toți oamenii care transformă scrisul într-o profesie au un lucru în comun, în afara pasiunii pentru arta cuvântului – dezamăgirea. Ea apare inevitabil, fie la început (te lași descurajat), fie pe parcurs (după ce îți iei câteva țepe). Nimeni nu te pregătește, din păcate, și pentru partea mai puțin frumoasă a domeniului spre care vrei să te îndrepți.

De la idealism la realism este un singur pas, însă, iar în cazul oamenilor de conținut, această criză de identitate vine după primele:

“Boss, nu îmi faci și mie 40 articole lunar? Dau 5 lei pe fiecare.”

“Cum adică nu poți livra 1000 pagini ieri? Indienii de pe Freelancer scriu enciclopedii pe 1 dolar!”

“Cum adică nu vrei să scrii pe gratis pentru oportunitatea extraordinară de a fi pe site-ul meu ca eu să fac bani din trafic pe cârca ta?”

Cum scriem un articol? Rețetă fără bullshit

Canonical url: https://cristinatudose.ro/content-writing/cum-scriem-un-articol

Dacă dați un search pe Google, veți găsi foarte multe surse care vă promit o rețetă perfectă pentru a scrie orice tip de articol din orice domeniu. Dacă ați ajuns până aici, însă, eu vă voi spune adevărul meu, după aproape 3 ani de freelance writing și citit toate blogurile de profil și literatura de specialitate pe care am putut pune mâna – acea rețetă perfectă nu există.

Repet, nu există, iar cine vă spune că da, vrea să vă ia banii sau să vă prostească. Există doar pași pe care îi puteți urma în anumite cazuri pentru a atinge diverse obiective – creșterea numărului de cititori sau abonați, obținerea mai multor click-uri și a unei poziționări mai bune în motoarele de căutare (aici ne gândim la clasicele articole de SEO), formarea unor comunități în jurul unui anumit subiect etc.