Cum aleg un nume de blog?

Cum aleg un nume de blog?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/copywriting/nume-de-blog

Dacă ești profesionist pe nișa ta sau pur și simplu ai ales să te dedici blogging-ului full-time, cu siguranță ai întâmpinat un impas destul de comun pentru toți cei care aleg să-și construiască o identitate online, să se promoveze sau să vândă – alegerea unui nume de blog atractiv, pe care oamenii să-l țină minte și, de ce nu, cu care să rezoneze.

Ai dat doar de nume de bloguri neinspirate până acum? Simți că niciuna dintre ideile tale nu este suficient de bună? Hai să vedem împreună câteva strategii pentru a alege un nume de blog, precum și diferențele dintre domeniu, URL și numele propriu-zis al blogului. Te voi ajuta cu o serie de întrebări care te vor aduce mai aproape de identitatea online pe care ți-o dorești, dar și de îndeplinirea scopurilor tale.

Înainte de asta, vom clarifica niște termeni care sunt adesea confundați:

Nume domeniu/domeniu site – este un nume specific, unic, odată achiziționat devine al proprietarului. Este practic numele brandului tău pe care utilizatorii îl folosesc pentru a te găsi online prin intermediul motoarelor de căutare de tipul Google sau Bing. De ex, din adresa acestui blog – https://cristinatudose.ro, domeniul este „cristinatudose”

URL – este adresa unică a site-ului care direcționează utilizatorii către blog. Continuând exemplul de mai sus, URL-ul este întreaga adresă: https://cristinatudose.ro

Nume blog – de cele mai multe ori, el este același cu numele de domeniu. Un exemplu ar fi acesta (domeniu copyblogger.com, nume site Copy Blogger) sau un site cunoscut – Times New Roman.ro, aferent publicației Times New Roman. Însă, există și cazuri în care domeniul este diferit față de numele întreg de brand pentru ca utilizatorii să-l găsească mai ușor. Un exemplu interesant ar fi acesta – domeniu Eonline.com, nume brand E!News.

Acum, să trecem la întrebări:

#1 Blog personal sau blog de nișă?

Prima întrebare la care trebuie să-ți răspunzi atunci când alegi un nume de domeniu sau de blog este următoarea – ce tip de blog voi avea? Cu alte cuvinte, despre ce voi scrie predominant?

Aici ai două variante mari – fie alegi un blog personal, unde poți scrie despre absolut orice vrei tu, orice te pasionează, de la opinii la analize, fie îți alegi un blog de nișă. Ce înțelegem prin sintagma blog de nișă? Ne referim la un blog specializat, axat pe un singur domeniu principal, sau un domeniu principal, alături de câteva domenii secundare, adiacente.

Câteva exemple aici ar fi bloguri tech, bloguri despre gătit, rețete & lifestyle, bloguri despre călătorit etc.




Nu spune nimeni că nu poți avea un blog personal pe care să scrii, ocazional, despre călătorit. Însă blog-ul de nișă presupune să ai cunoștințe avansate despre domeniul pe care ți-l alegi, să fii la curent cu ultimele noutăți, să poți aduce plus valoare articolelor tale și, eventual, un insight pe care alți oameni să nu îl aibă.

Părerile unui om care nu a călătorit în viața lui despre destinația X, de exemplu, nu au aceeași valoare cu cele ale unui om care a fost acolo și a ținut un jurnal de călătorie.

  • Cum aleg un nume de blog/nume de domeniu pentru un blog personal?

Aici ai la dispoziție mai multe variante. Dacă vrei ca ceea ce scrii să fie asociat cu persoana ta reală, să-ți construiești un brand personal prin intermediul scrisului, o idee bună ar fi să folosești pur și simplu numele tău adevărat – ex: andreipopescu.ro. Dacă, din contră, vrei să fii mai degrabă anonim, poți alege un substantiv/adjectiv sau o sintagmă care va defini viitorul conținut – ex: analize.ro, social.ro etc. sau să-ți alegi un alias de scriitor/blogger. Un exemplu aici ar fi piticu.ro.

  • Cum aleg un nume de blog/nume de domeniu pentru un blog de nișă?

Pentru un blog de nișă, ideal ar fi să incluzi cuvinte care definesc nișa respectivă, poate chiar o glumă specifică acelei comunități. Câteva nume de bloguri de nișă, din mintea mea, ca să-ți dau niște exemple ar fi techexpert.ro sau writing101.ro.

Indiferent că alegi un domeniu pentru un site de nișă sau un domeniu pentru un blog personal, nu uita să verifici dacă acesta este disponibil sau dacă a fost deja achiziționat de altcineva, folosind un site ca Name.com.




Este foarte util pentru că, dacă extensia pe care ți-o dorești (.ro, .com etc.) nu este disponibilă, vei primi câteva sugestii alternative ca să poți păstra un nume de domeniu ales, cu modificarea extensiei.

#2 Care este publicul meu țintă?

Un alt aspect care te poate ajuta foarte mult când te gândești la un nume de blog care atrage este publicul țintă – pe cine vizezi cu articolele tale? Cum gândesc cititorii tăi? Cu ce cuvintele cheie ar rezona? La ce nevoi unice poate răspunde conținutul meu? (de informare, de educare, de entertainment etc.).

Multe nume de bloguri includ informații despre publicul țintă sau jargon specific unei comunități.




Boredpanda.com este poate cel mai bun exemplu aici. Atât numele domeniului, cât și numele de brand ne comunică succint și la obiect atât despre ce este site-ul, cât și la ce nevoi ale publicului țintă răspunde (conținut pentru timp liber, elimină plictiseala etc.)

#3 Care va fi vocea viitorului blog?

Cu alte cuvinte – CUM vei scrie? Vei avea un blog specializat, serios, formal sau din contră, informal, cu un ton lejer, sarcastic sau chiar amuzant?

Numele blogului tău ar trebui să reflecte tonul viitoarelor scrieri, să includă acele cuvinte cu care publicul țintă poate rezona și să creeze o stare de spirit încă de la prima vizită.




9gag.com, de exemplu, are un nume de domeniu care promite că te va face să râzi, în timp ce site-uri ca PRWeek.com îți dau primul indiciu că vei avea de-a face cu un conținut specializat, de nișă, servit într-un stil jurnalistic.

Dacă ți-ai răspuns la toate aceste întrebări și, totuși, înspirația întârzie să apară, ți-am mai pregătit o resursă care sper să te ajute – un generator automat de nume de bloguri folosind cuvinte cheie (Lean Domain Search)

Știi că vrei un site despre gătit și rețete? Doar integrează cuvinte cheie ca “prăjituri” sau “gătit” și câteva zeci de sugestii atractive vor fi generate automat. În plus, site-ul verifică și dacă domeniul sau numele în cauză este disponibil.

Iată un test cu cuvântul cheie “movies”:




Concluzii

Un nume de blog atractiv trebuie să te definească atât pe tine ca blogger, cât și să rezoneze cu publicul tău țintă. Acesta trebuie să surprindă specificul conținutului tău, dar și vocea brandului pe care ți-l dorești în cât mai puține cuvinte.

Nu uita un ultim principiu în alegerea unor nume de bloguri atractive – fii succint. Alege un domeniu și/sau un nume de blog ușor de reținut, care poate fi tastat rapid pentru ca cititorii să te găsească mereu fără dificultăți.

Sper că toate sugestiile de mai sus ți-au făcut munca mai ușoară! Spor la brainstorming și la găsit cele mai faine nume de bloguri!

Ți-a plăcut ce ai citit? Zi-le și la preceni!