HR

Analiză anunțuri de recrutare, articole despre HR și management.

“Angajatul nu este cel mai valoros capital într-o companie” – vorbe de duh de la un HR

Bună seara, dragi concetățeni și bine v-am regăsit la un nou episod în care ne minunăm în fața inepțiilor debitate cu atâta grație și iexpertiză de crema HR-ului românesc.

Câteodată mă abțin. Însă aceasta nu este una dintre acele zile.

Pentru că, vedeți voi, cum stăteam eu liniștită și îmi savuram apa minerală, ca să citez din clasici, mi-a apărut în câmpul vizual această bijuterie de articol care promite să-ți facă o venă să pocnească la cap încă din titlu:

Ce nu vor să înțeleagă HR-iștii despre motivarea angajaților

Bine v-am regăsit. Pentru acest superb început de săptămână, vă propun un text despre HR-iști, motivarea angajaților, satisfacție profesională și alte specii asociate, rezultat al unei discuții cu două prietene și al lecturării unui articol foarte mișto marca Doru Șupeală.

Dacă sunteți HR-iști sau pur și simplu interesați de domeniu ca mine, vă invit să rumegați foarte bine ce e scris acolo înainte să reveniți la acest articol.

Țin să menționez, din capul locului, următoarele – pentru toți cei care mă urmăresc, scopul meu nu este să îmi ridic blogul făcând mișto de HR-iști, din contră. Respect foarte mult domeniul resurselor umane și pe adevărații profesioniști care activează în el, care înțeleg importanța oamenilor pentru succesul oricărui business, care nu folosesc sintagme ca motivație în muncă sau performanță doar ca buzzwords care dau bine, ci care pătrund în profunzimea acestor termeni.

De ce angajează companiile studenți?

Ah, studenții…categoria profesională de care în trecut fugeau firmele ca de ciuma bubonică, acești tineri vlăstari care primesc mereu prezumția de incompetență, cărora li se reproșează mereu că sunt proști, că nu știu nimic, că nu au experiență, dar nici nu li se dă vreo șansă să învețe fără bătaie de joc, bani de semințe sau o strângere de mână (la ușă) ca răsplată.

Ești student și ai buzunarele goale? Facultatea nu te-a învățat nimic pentru că sistemul educațional din România e șubred, învechit și colectează mai multe taxe ca ANAF-ul? Ești șomer cu diplomă deși ai muncit mai mult decât asistații sociali și poate ai mai parcurs și cursuri de specializare dar angajatorilor tot nu le pasă? Vrei și tu să-ți procuri propria zacuscă fără să mai ceri ajutor de la părinți? Ei bine, vei fi încântat să afli că firmele, mai nou, oferă joburi pentru studenți și absolvenți pe bandă rulantă și chiar se „bat” pe aceste categorii de tineri.

Dacă anunțurile de recrutare ar fi sincere – 41 de formulări HR-iste explicate

Acum câteva luni bune, sfântul internet mi-a scos în cale această bijuterie de articol. Este foarte posibil să îl cunoașteți pentru că într-o perioadă devenise semi-viral. Dacă nu, vă invit cu cea mai mare căldură să-l citiți înainte. Autorul a reușit să surprindă într-un mod elocvent și cu argumente pertinente incompetența HR-istă din spatele formulărilor standard, clișeice, lipsite de originalitate sau chiar logică dintr-un anunț de recrutare.

Le știm cu toții, le auzim zilnic și cu siguranță ne-au ieșit pe nas – salariu motivant, echipă dinamică, mediu de lucru provocator. Ne enervează, ne agasează și, mai mult decât atât, frustrează orice candidat. De ce? Pentru că, după cum probabil v-ați convins din experiența personală, în spatele acestor sintagme cu vag iz de marketing amatoricesc presărat cu teleshopping se ascunde, de cele mai multe ori, opusul celor promise.

Și mai multe anunțuri de recrutare penibile din publicitate

Continuăm seria ofertelor de muncă penibile din domeniile creative cu noi adiții care ne pun la încercare neuronii. I saved the best for last, as promised (iertați-mi romgleza).

Pentru acest ultim articol, am selectat apogeul penibilului, crema anunțurilor, cireașa de pe tortul incompetenței HR-iste, dacă vreți, pentru că îmi sunteți dragi și meritați doar ce-i mai bun. Aceste anunțuri de angajare în publicitate pe care urmează să vi le prezint sunt, cred eu, cele mai savuroase de până acum.

Alte anunțuri de recrutare penibile din publicitate, comunicare și marketing

Articolul precedent despre acest subiect a avut un succes răsunător în acest mic spațiu al meu din mediul online. Este în prezent cel mai citit articol al meu iar, pentru asta, nu pot decât să vă mulțumesc.

Poate vă place cum îi trag de urechi pe HR-iștii sau pe managerii responsabili cu redactarea acestor savuroase anunțuri. Poate v-ați lovit chiar voi de aceleași probleme atunci când vă aflați în căutarea unor job-uri în publicitate, comunicare și marketing. Poate pur și simplu v-ați săturat de valul lung de inepții cu pretenții de “formulări pentru atragerea tinerelor talente”, cu ghilimelele de rigoare, bineînțeles.

Anunțuri de recrutare penibile din publicitate, comunicare și marketing

Ah, industriile creative. Acum câțiva ani erau pe val, după cum bine știm cu toții. Era o onoare să fii unul dintre privilegiații cu locuri de muncă în publicitate, să te lauzi pe la prieteni că ești PR-ist nu știu pe unde sau creative director în nu știu ce agenție de prestigiu. În anul de grație 2018, însă, lucrurile s-au schimbat.

Se pare că publicitatea și-a cam pierdut poziția privilegiată din mentalul colectiv. Nu mai este asociată nici pe departe cu imaginea iconicului tren din reclamele Coca Cola ci cu un domeniu perimat, demult apus. Explicațiile pentru care foarte multe locuri de muncă în publicitate nu mai atrag sunt multiple.