Cum arată recrutarea în content marketing după criză?

Cum arată recrutarea în content marketing după criză?

Canonical url: https://cristinatudose.ro/hr/recrutarea-in-content-marketing

Prost, bineînțeles. Dar fata voastră a revenit în aceste colțuri sumbre ale internetului (platformele de recrutare) după o absență prelungită ca să constate acest fapt și să plângă în veșnicul pahar colector de lacrimi care stă să dea pe afară.

Asemeni multor români, contextul actual al crizei m-a afectat destul de semnificativ și pe mine. Dar, pentru că singurul mod în care știu să-mi rezolv problemele este prin caterincă, am zis să mă înarmez cu răbdare și cu simțul umorului la purtător.

Tocmai de aceea, zilele acestea mă aflu în căutarea unor noi oportunități pe plan profesional. În fond, așa mi-au zis mie influensării, că după criză vine soarele și ne mutăm în Tenerife cu toții, că de fapt fiecare nor e un soare deghizat și că perspectiva noastră e de vină. Și chiar i-am crezut, după două beri și cinci ședințe de plâns că nu am de lucru. Însă, odată ce mi-am revenit, a fost nevoie doar de câteva ocheade în curtea recruiterilor căutători de tinere talente în content marketing ca să decid că vreau mai bine la Comprest.

De muncă nu am găsit. Caterincă și plâns, în schimb, am din belșug pentru toți frații mei. Așa că luați un loc și hai să vedem ultimele perle din recrutarea post-criză în cel mai frumos, generos și lucrativ domeniu după videochat - content marketing.

Recruiterii se plictiseau și au zis să trolleze iar fomiștii din publicitate...

Adică pe subsemnata și pe mulți alții....care probabil își șterg lacrimile cu licența când nu au șervețele.

Sincer, nu vreau să mă pronunț în privința altor domenii – cititorii avizi ai acestui blog (toți cei 1, vă văd și vă apreciez) știu că anunțurile pe care le selectez vizează în genere domeniul publicitar și cele conexe acestuia - marketing, content writing și copywriting etc. Dar tocmai pentru că arunc multe priviri peste acest gen de anunțuri de recrutare mă ia urticaria – paradoxal, fix domeniile de la care ai pretenții, cele strâns legate de mass media și comunicare sunt cele care comunică cel mai prost. Ele ne aduc dăcât floricele, cerințe inepte, dezacorduri pentru că limba română e pentru plebe etc.

Nu mă credeți? Hai să ne angajăm împreună...

#1 Ego analfabet sum

Stimabilii caută un webcontent editor (da, așa l-au numit) care să găsească el literele pe tastatură că, evident, ei nu se descurcă.

Iar printre primele cerințe ale acestor Hemingway se numără capacitatea candidatului de a folosi verbele mai mult decât adjectivele...frații mei, nu știu de voi, dar eu scriu de peste 4 ani și niciodată n-am stat să le număr sau să le calculez proporția. Pentru că aveam lucruri mai bune de făcut cu timpul meu, cum ar fi să mă plâng de foame.

Mai departe, dânșii cer un candidat căruia să nu îi IESTE frică....

Și încheie apoteotic solicitându-i acestuia să fie bun prieten cu limba română. Pentru că, evident, cineva trebuie să fie.

În schimbul deranjului, primiți mult de muncă și, dacă nu sunteți motivați exclusiv prin munca pe plantație exact ca în 1800 toamna, o să te motivăm și financiar...dar ne mai gândim.

P.S. Numai în publicitate am văzut tactica asta manipulatoare și mișelă, în același timp, de a le pretinde oamenilor să fie motivați exclusiv de pasiunea pentru job și să nu mai vrea și bancnote. Nu știu de ce toată suflarea pământului are impresia că noi, ăștia de prin digital marketing și advertising suntem fomiști și ne place așa.

Credeam că e un secret de-al nostru, nu îmi place că se află.

#2 Căutăm salahor care să facă proiecte fără număr

Din categoria – compania noastră e intergalactică și nimeni, niciodată nu a realizat ceva atât de incredibil, incomensurabil și extraordinar vin și acești amețiți.

Ei caută un nou salahor care să se alăture echipei și se laudă că au realizat PESTE proiecte la comandă. Nu ne spun câte. Probabil e un număr nedescoperit încă de matematică.

Eu l-aș plasa undeva între mulțimea vidă și mulțimea vidă.

#3 Vrei să te îmbogătești?

Pentru că am vorbit despre foame în paragrafele anterioare, vin cu o rază de soare peste stomăcelul dvs. care n-a mai văzut un covrig dinainte de revoluție. Dacă vreți peste 2000 de euro și sunteți gata să vă flexați creierul și degețelele pe tastatură, luați cu sare....

Câștiguri imense, da? Ați auzit? Ce contează numele companiei care de fapt e al unei persoane fizice? Cine are nevoie de pasiune pentru marketing? Astea sunt detalii. Încredere și determinare să fie. De aceea cu toții devenim multimilionari pentru că ne dorim asta. Așa mi-a zis mie nea Llorand - că bogăția e de fapt în mine dar mă identific prea mult cu a fi săracă și d-aia nu am bani.

Soluția, colegii mei de suferință? Doar nu mai fiți săraki, sărakilor. Opțiuni există.

#4 SECREATARĂ designer și scriitor - vrem și noi un bax. Schimb cu Golf IV

Ah, ce îmi place când oamenii au impresia că noi ăștia care literim facem secretariat sau că am absolvit facultatea de call-center și dispecerat. Bine, ei de fapt cred că facem SECREA-tariat, dar în fine, detalii.

Vreți să vă valorificați talentele în munca de secretariat? Vreți să îndosariați foi cum nu a mai făcut nimeni înaintea voastră? Vreți să printați cu grația și viteza unei gazele?

Trebuie dăcât să știți design grafic și fantezie....if you know what I mean. Ne-au lăsat și emoticonul „😉” deci…vă prindeți voi ce caută de fapt oamenii.

Iar, dacă sunteți în continuare confuzi, vă spun chiar ei – vor pe cineva care să-i completeze....excelul.

#5 Do you sociopat? Yes!

Vorbeam mai sus despre lucruri sau pretenții specifice domeniului publicității și, implicit, oamenilor care activează în el, printre curcubee, romgleză și CREIER-ativitate.

Alături de pretenția de a munci pe gratis și de a te întreține din praful de pe tobă (adică din pasiune), mai observ ceva – o tendință accentuată a recruiterilor de a încerca să pară simpatici, jucăuși, neconvenționali. Așa au învățat și ei la școala "hai să-i imităm pe americani la tot ce e mai prost."

Cum fac asta? Scriind anunțuri sărite din tipare. Aș completa și cu sărite de pe fix.

Newsflash – nu esteți drăguți deloc, cel puțin nu pentru mine și pentru cele 2 sinapse întregi pe care încă le dețin după lecturarea anunțului vostru.

Nu numai că nu atrageți pe nimeni din content marketing, dar e problematic să vă lăudați că vreți un candidat sociopat. Nici ca glumă, personal, nu pot gusta așa ceva – totuși e un termen din psihologia clinică. Prea ne jucăm așa cu termeni serioși aruncați la plesneală – sunt trist, am depresie, sunt agitat, am anxietate. Așa și voi – inventez povești, sunt sociopat. Odată că, și dacă vreți să fiți simpatici, ați greșit înțelesul termenului. Sociopații se ocupă cu altele.

Mai departe, faptul că vă dați mai presus de alți recruiteri "învechiți" și că pe voi nu vă interesează educația și experiența....ce pot spune, much thinking, very out of the box. E bine de știut că mă pot angaja aici și cu 4 clase. Eu și cele două sinapse sus menționate vă mulțumim din suflet. #Partikip.

În încheierea prezentării deloc impresionante a onorabililor, țin să clarifice și că sunt răi și că vor să conducă lumea. Yawn....

Ce vi se cere? Să știți să vindeți orice oricui – o inepție crasă, de altfel.

Nici cei mai șmecheri publicitari evăr nu pot vinde chiar orice, dar, în fine, n-am înțeles eu cât de nonconformist și original e anunțul. De asemenea, pentru dânșii, gramatica e doar un concept abstract ce nu se cere respectat.

Got it, boss.

Nu uitați să nu fiți plictisitori, altfel nu vă angajăm.

Și trimiteți CV-ul să avem ce arunca la coș pentru că recrutare modernă. PWP.

#6 Primiți cu MLM-ul? (Martorii lui Marketing?)

Content marketing, MLM....semințele același gust are.

Cum am văzut acolo 20 000 – 40 000 Euro, mi s-au făcut ochii cât cepele iar stomacul meu obișnuit perpetuu cu covrigi a început deja să danseze latino în așteptarea caviarului ce stă să vină....

Până când am citit mai departe. Tot ce am auzit e – "vrei să fii femeie independentă"?

Deci stimabilii nu au nici datorii, nici altceva, se hrănesc din prestigiu și iluziile oamenilor ca mine care până în acest moment voiau să muncească cinstit.

Gata, m-am răzgândit. Vreau 20 000 EURO, să mă angajez eu pe mine și să lucrez pentru mine.

Spre final ne spun și ce avem de făcut – 1 – „participate in our first class finance education program” (adică vrem NOI bani de la TINE în prima fază ca apoi tu să ajungi bogat, cândva, nu știm când) și 2 – „participate in our lucrative finance education referral program” (adica dă-ne și nouă un comision pls).

Concluzii....

Dragi colegi de suferință care n-au fost destul de șmecheri să devină IT-ști, dacă v-a afectat criza și activați în content marketing, advertising sau orice altă ramură a industriilor creative, vă ofer toată simpatia și susținerea mea, mai ales dacă v-ați pierdut locul de muncă.

Vă înțeleg durerea – în fiecare zi când intru pe platformele de recrutare pierd încă 10% din dorința de a trăi.

Dorința de a face haz de necaz, în schimb? Ea e infinită.

Vă pup și să mai veniți pe la mine!

Ți-a plăcut ce-ai citit? Zi-le și la preceni!