Copywriting

Content writing și copywriting pentru începători, intermediari și avansați. Noutăți din content marketing și ghiduri practice despre cum poți scrie mai bine.

A scrie sau a nu scrie pe gratis – dilema copywriterului român

Salut, onorați și onorabili cititori. Astăzi vă înfior sau vă delectez, după caz, cu un articol grandios, demn de Săptămâna Mare în care ne aflăm, cules de printre cozonaci, ouă roșii și promisiuni false de tipul “cu ocazia acestei Sfinte Sărbători, voi fi un om mai bun.”

Dacă ai activat până acum în domeniul conținutului, la orice nivel – redactor online, ghostwriter, content writer/copywriter, marketer, scriitor articole de blog, jurnalist specializat pe o anumită nișă, cu siguranță cunoști cea mai des întâlnită și totuși persistentă țeapă care ne afectează pe toți, de la mic la mare – scrisul pe gratis.

6 întrebări și răspunsuri despre copywriting

Bine ați revenit, dragilor. Sper că aveți o zi superbă în ciuda norilor și frigului de afară.

Astăzi povestim din nou despre copywriting, pentru că putem și pentru că vrem. Dacă ești nou și nu prea știi cu ce se mănâncă acest subiect, aruncă un ochi și pe acest text.

Ca să încheiem luna februarie cum se cuvine, vă invit la un scurt Q&A despre copywriting. În cele ce urmează voi răspunde la cele mai frecvente întrebări despre copywriting pe care le primesc de la începători și intermediari pasionați de scris, advertiseri, oameni de marketing, PR&comunicare etc.

Cele mai frecvente greșeli din copywriting-ul online

Pe acest blog discutăm destul de des despre exemple mișto de copywriting – texte strălucite, afișe publicitare inspirate, concepte creative transmise succint, dar cu impact. Mai mult decât atât, internetul este plin de articole introductive, fie scrise de mine, fie de alți copywriteri/content writeri/freelance writeri care te învață cum să scrii mai bine.

Nu zice nimeni că nu este relevant să știi toate acestea. Însă, cred că este la fel de important să vorbim și despre exemple de „Așa Nu” din copywriting, despre ceea ce trebuie să eviți dacă vrei să fii luat în serios ca scriitor sau ca profesionist pe nișa ta.

Cum aleg un nume de blog?

Dacă ești profesionist pe nișa ta sau pur și simplu ai ales să te dedici blogging-ului full-time, cu siguranță ai întâmpinat un impas destul de comun pentru toți cei care aleg să-și construiască o identitate online, să se promoveze sau să vândă – alegerea unui nume de blog atractiv, pe care oamenii să-l țină minte și, de ce nu, cu care să rezoneze.

Ai dat doar de nume de bloguri neinspirate până acum? Simți că niciuna dintre ideile tale nu este suficient de bună? Hai să vedem împreună câteva strategii pentru a alege un nume de blog, precum și diferențele dintre domeniu, URL și numele propriu-zis al blogului. Te voi ajuta cu o serie de întrebări care te vor aduce mai aproape de identitatea online pe care ți-o dorești, dar și de îndeplinirea scopurilor tale.

Copywriting online – în ce constă și cum îl recunoaștem?

Cititorii acestui blog, dar și cei care mă cunosc personal știu cât de mult mă pasionează subiectul copywriting-ului în publicitate. De aceea, am postat acum ceva timp două articole despre cele mai mișto exemple de texte creative folosite în printuri publicitare și reclame. Pentru curioși, le găsiți aici și aici.

Fie că lucrați în industrie, fie că, asemeni mie, pur și simplu sunteți pasionați de scris în toate formele sale, probabil v-ați întrebat măcar o dată care este diferența dintre copywriting-ul creat în agențiile de publicitate și copywriting-ul online sau dacă există una.

Copywriting și Branding  – care este legătura dintre ele?

Revin cu un nou material din seria de articole despre branding și copywriting. Dacă ești nou pe acest blog, te invit mai întâi să consulți articolele mele introductive despre branding și copywriting pentru a te familiariza cu noțiunile de bază.

La o primă vedere, este greu de sesizat legătura dintre copywriter, cel care persuadează oamenii prin cuvinte pentru a întreprinde o anumită acțiune sau a alege un anumit produs sau serviciu și activitatea de branding prin care un produs oarecare este investit cu puterea unui brand, devine o experiență completă definită prin simboluri, valori și asocieri.

Copywriting în imagini: alte exemple de copywriting în publicitate

Săptămâna trecută v-am prezentat câteva dintre exemplele mele preferate de copywriting în publicitate pentru a înțelege mai bine în ce constă și ce rezultate poate aduce această scriere persuasivă, dacă este executată ca la carte. După cum v-am promis, am revenit astăzi cu partea a doua a articolului precedent.

Vom analiza în continuare alte exemple grăitoare de copywriting în publicitate care ne vor emoționa, impresiona, amuza sau chiar inspira în propriile campanii publicitare sau de marketing.

Fie că ești deja un titan al online-ului sau abia începi să vinzi produsele și serviciile firmei tale, cu siguranță ai câte ceva de învățat de la mai marii publicității. Să începem..

Copywriting în imagini: cele mai mișto exemple de copywriting din publicitate

Într-un articol precedent v-am prezentat ce e maică alea copywriting și v-am aburit puțin cu partea științifică/teoretică. De data aceasta, am zis să dezvoltăm puțin subiectul și cu partea practică. De aceea, v-am pregătit câteva dintre cele mai bune exemple de copywriting din publicitate.

Vom vedea punctual care este rolul și impactul unui text în reclame sau print-uri și cum reușește mesajul text, alături de imagini și alte elemente grafice, să transmită concepte creative complexe, să ne sensibilizeze, să ne facă să ne pese sau să ne atragă atenția.

Copywriter vs. content writer – ce face fiecare?

Fie că lucrezi în marketing-ul online, în publicitate sau în orice altă ramură a promovării în mediul virtual, este esențial să cunoști câte ceva despre oamenii responsabili cu redactarea textelor, precum și despre arta și știința fiecărui tip de scriere în parte. De ce?

Păi, în primul rând, dacă îți place să scrii, vei putea să te orientezi și să afli ce ți se potrivește mai bine din punct de vedere profesional în funcție de abilitățile și de stilul tău. Dacă, din contră, nu îți place să scrii, dar ai nevoie de anumite tipuri de texte pentru afacerea ta, vei ști la cine să apelezi și ce servicii ți se potrivesc mai bine.