Bună ziua și bine v-am regăsit la un nou episod din seria – „ce au fumat recrutorii și îmi pot da și mie?”. De data aceasta ne îndreptăm atenția, vitriolul și glumele proaste asupra unui domeniu minunat în care să-ți verși avântul creativ ca un râu de pădure, desigur, dacă reușești să și prinzi un job – marketing-ul. Însă, după cum știm cu toții, în speță cei care își caută de lucru în digital marketing online sau offline în 2019, nu este deloc un lucru simplu.
A cui este vina? A anunțurilor care ne jignesc neuronii? A recrutorilor care nu știe maică ce recrutează sau ce e alea marketing, doar au auzit că e cool să scoată și ei un post la bătaie pentru fomiști? A managerilor care poate ar avea oameni buni de HR în echipă, dar nu îi lasă să facă nimic, ci le dictează ei anunțurile? Să vedem....
Recrutare în marketing în 2019 – exemple de Așa Nu
#1 Vrem o d-aia care markerește cu marker-ul

Frații mei, după ce am râs până mi-au ieșit pe nas toate aspirațiile de Ogilvy, am zis să împărtășesc această mostră de înțelepciune cu voi, venită direct din inima Transilvaniei, din curtea mea, Brașovul meu drag și scump, plin de minți luminate și laminate...musca ar putea face patinaj artistic pe circumvoluțiunile autorului acestui anunț.
Dar stați! Surprizele continuă. Secretara cu atribuții de marketing trebuie să știe…meserie. Iată cam câtă:
Acum secretara trebuie să știe și design, să aibă studii superioare și permis categoria B…dacă aș fi în locul ei, l-aș folosi pe acesta din urmă în mod constructiv, apăsând cu toată încrederea accelerația direct spre Comprest, pentru că ar ieși o muncă mult mai onestă acolo.
O scurtă întrebare, stimați amatori de recrutare în marketing – cum poți crește ierarhic prin performanță...ca secretară? Ajungi de la secretară cu atribuții de marketing la secretară cu atribuții de inginerie aerospațială? Întreb pentru un prieten…
Credeați că aici se termină cerințele postului? You know nothing, readers….
Pentru un post atât de stufos și complex, interviul online este surprinzător de subțirel...iar prima întrebare mă derutează puțin. Aș adresa alta, în schimb, cred eu, pertinentă – de ce v-am alege NOI pe voi?
#2 Cum îi zice mă la marketing cu programare? Marko Polo?
Oare există un cuvânt pentru acel om, dacă presari și niște cerințe de designer? Hmm...Chuck Norris? Tot din scumpul meu Brașov au răsărit și acești răsăriți. Stimații caută un om pe marketing online...
Acum, să nu mi se reproșeze că fac pe deșteapta, că mă dau mare pe interneți și atât, voi veni cu o scurtă mențiune - activez în acest domeniu de aproape 4 ani, spre migrena mea. Cred totuși că pot identifica destul de ușor atribuțiile unui om de marketing.
Așadar, o voi spune cu tot bunul simț și vă invit să repetați după mine - NU. TREBUIE. SĂ. ȘTIM. PROGRAMARE. ȘI. NICI. DESIGN. Nici măcar la nivel elementar...decât dacă vrem să fim șmecheri sau să ne îmbunătățim abilitățile în general, dar acestea nu sunt condiții sine qua non care ne descalifică de la aplicarea pentru un post de specialist MARKETING. Repet - MARKETING.
De ce? Există alți specialiști cărora le-am lua pâinea de la gură. Asta și nu putem fi Dumnezeu pe fabuloasa sumă de 500-1000 euro brut pentru 4-5 ani de experiență, știți cum e, facturi, d-astea...sau vă așteptați să muncim din pasiune?
Tot cu pasiune o zic - ștergeți anunțul ăsta, vă rugăm frumos cu cireșică. Asta și lăsați-o mai ușor cu formulările pasiv-agresive de tipul “NU aplicați dacă”. De ce?
- Nu vi le permiteți pe o piață unde e foame de specialiști
- Esteți mega aroganți...
- Vă flatați singuri că o să primiți 1000 CV-uri. Surpriză - slabe șanse să stea la ușă mai mult de 2 amețiți care probabil voiau să ajungă la Kaufland, 2 uși mai jos (au mici buni)
Asta și....ce o să-mi faceți dacă aplic și nu corespund standardelor voastre exacerbate? Mă alergați pe stadion? Vă invit, mi-ar prinde bine niște cardio.
#3 Vrem un marketer cu contenți, fotografie, social media și...am uitat.
Mutăm registrul și ne îndreptăm atenția spre o nouă locație, București, acest rai al industriilor creative unde CEO-ul joacă paintball cu motivația și voința de a trăi a angajaților iar...lucrurile stau la fel de dezastruos. Priviți câte tag-uri a bifat stimatul angajator. Evident că a integrat acest post în zeci de categorii pentru că ar avea nevoie, realist, de 10 oameni, însă intenționează să plătească DĂCÂT unul, probabil cu gaura de la covrig.
Începem bine, 2 în 1 cu balsam...iar, după noi, potopul...
Pentru a fi candidatul potrivit pentru mirifica POZIȚIE (așa se zice acum, nu mă judecatz), trebuie să știm engleză ghini di tăt, să avem abilități de content writer, copywriter, digital marketer, social media manager, Google/Facebook Ads specialist, editare foto și, eventual, să transformăm apa în vin și vinul în apă...
Toate acestea pe imensa sumă de...stați așa că nici nu ne-au spus. Ăhă.
#4 Știi să faci imobiliare? Vrem marketing!
Revenim pe plaiurile miroritice brașovene unde dezvoltatorii imobiliari apar ca ciupercile după ploaie, construiesc direct pe urs fără să-l roage măcar să se dea mai încolo, nu se sinchisesc să asfalteze străzile din fața complexurilor rezidențiale, dar au tupeul să ceară 36 000 euro pe o garsonieră de 23 m pătrați...ei bine, aceștia au decis că le trebe și niște marketing, că dă bine..
Însă, cam atât au înțeles...
Nu asta face omul de marketing, sorry to burst your bubble. De asemenea, virgula aia e redundantă...asta și sigur voiați să ziceți se REGĂSESC, nu se GĂSESC.
Grammar Nazi out.
Concluzii
Dacă vreți să vă angajați în marketing și v-ați smuls tot părul din cap, nu vă condamn. Dacă angajați pentru acest frumos domeniu și nu aveți candidați, poate ar trebui să vă întrebați și de ce. Câteva dintre răspunsuri le-am oferit eu mai sus – sunteți liberi să le ignorați.
Pentru cei care nu fac lucrurile așa...chapeau și 10 cafele.
Pe data viitoare!
P.S. Blogul nu a devenit inactiv, stați liniștiți. Postez mai rar pentru că stau în peșteră și urmăresc HR-iștii până acumulez destul vitriol în mine. Când dă pe afară, așteptați-vă la un nou articol. Vă pup!